Češi si na Štědrý den volali méně, přáli si více přes sociální sítě

cz.go-travels.com

 Češi o Štědrém dnu volali a esemeskovali méně než v předchozím roce. Mnohem více letos naopak využívali sociální sítě, což dokládá meziroční růst přenosu dat o desítky procent. Největší datový provoz byl po 21:00. Komunikace s blízkými se tak stále víc přesouvá do on-line prostoru. Vyplývá to z dnešních informací operátorů.

Během 24. prosince uskutečnili zákazníci O2 téměř 13,943 milionu hovorů, poslali 12,196 milionu SMS zpráv a 393.000 MMS. Počet hovorů klesl proti loňskému roku o čtyři procenta, počet odeslaných SMS o 13 procent, řekla ČTK mluvčí O2 Kateřina Mikšovská. Nejvytíženějším časem pro volání i odesílání SMS bylo tradičně dopoledne od 10:00 do 11:00.

Každým rokem naopak přibývá počet vánočních přání, která lidé posílají prostřednictvím sociálních sítích, messengerů či e-mailů. O letošním Štědrém dnu tak v síti O2 padl nový vánoční rekord v objemu přenesených dat. „Největším rekordmanem je aplikace WhatsApp, u které byl meziroční nárůst objemu přenesených dat 70 procent. Datový provoz se na Štědrý den proti loňsku zvýšil o 31 procent na 2143 TB,“ uvedla Mikšovská.

Operátor T-Mobile ve své síti zaznamenal na Štědrý den 15,6 milionu hovorů a 10,716 milionu textových zpráv. Ve srovnání s předchozím rokem klesl počet hovorů o 6,4 procenta, počet odeslaných SMS o 21 procent. Klesá i množství odeslaných multimediálních zpráv, kterých letos bylo 301.000, což je o 18 procenta méně než loni v tomto období. Spotřeba dat v síti T-Mobile se zvýšila o 15 procent, doplnila mluvčí společnosti Zuzana Svobodová.

Sociální sítě zažívají 24. prosince dvě výrazné provozní špičky, první v dopoledních hodinách, která kulminuje krátce po poledni, a druhou kolem 21:00. Mezi 17:00 a 20:00 na sociálních sítích výrazně klesá datový provoz. Lidé odkládají své telefony, usedají ke štědrovečerní večeři nebo se přesouvají ke stromečku. Teprve poté se na sociální sítě vrací, podotkla Mikšovská.

  Nezaměstnanost v květnu podle odhadů pravděpodobně přestala klesat

Síť Vodafonu během letošního Štědrého dne spojila téměř 12 milionů hovorů a přenesla více než sedm milionů SMS. Objem hlasových hovorů proti loňsku klesl o 12 procent, což svědčí o kratší průměrné délce volání než loni, uvedla Charlota Dědková z tiskového oddělení firmy.

Využití datových služeb Vodafonu vzrostlo proti loňskému roku o 34 procent, což podle ní potvrzuje trend posledních let. Největší datový provoz byl mezi 21:00 a 22:00. Ačkoliv lidé stále častěji využívají komunikaci přes internet, o čemž svědčí i klesající počet odeslaných SMS, počet odeslaných MMS zpráv byl proti průměrnému pracovnímu dni trojnásobný. Z cizinců v ČR využilo sítě Vodafonu nejvíce návštěvníků ze Švédska.

Autor: ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com