Souček: ČT chystá pilotní odvysílání čtyř nových publicistických pořadů

Česká televize chystá na podzim čtyři nové publicistické pořady. Mají nahradit zrušených 168 hodin a rozšířit publicistický obsah. O jejich zařazení se rozhodne po pilotním odvysílání, které plánuje na přelomu září a října. Na jednání Rady ČT to uvedl generální ředitel televize Jan Souček.

Vedení televize v polovině prázdnin zrušilo pořad 168 hodin Nory Fridrichové, která následně z ČT odešla. Důvodem zrušení byla pochybení tvůrců pořadu zejména z hlediska vyváženosti reportáží a jejich zasazování do kontextu. Pořad kritizovala Rada ČT i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Rozhodnuté o zrušení ale padlo po zveřejnění explicitní komunikace mezi Fridrichovou a bývalým šéfem Reportérů Markem Wollnerem.

Novým pořadem, který jako jediný vzniká mimo divizi zpravodajství a publicistiky, má být týdenní publicistický souhrn, který podle Součka bude s nadhledem hodnotit události uplynulého týdne. Tento pořad s týdenní periodicitou vysílaný v neděli by měl v pondělí doplnit tři nové pořady, které budou rotovat v pondělním okně.

Dalším pořadem jsou Reportéři Speciál, což má být moderovaný pořad obsahující témata s velkým společenským dopadem, zahrnující investigaci, shrnující rozhovory a žurnalistiku nabízející řešení problémů. Třetí novinka s pracovním názvem Fenomén obsahuje aktuální publicistiku s tématy, která dosud nebyla ve veřejnoprávní televizi pokrývána, jako jsou například školství nebo dětská obezita. Neměl by být moderovaný. Posledním novým pořadem je Galerie, která nabídne zajímavé portréty známých a neznámých osobností.

V neděli by se měla od 6. října vysílat Výborná show Lucie Výborné.

ČT vybrala v pololetí na poplatcích o 29 milionů Kč více, 52 pct ročních příjmů

Česká televize vybrala v prvním pololetí na poplatcích o 29 milionů korun více, než plánovala. Celkově šlo o 52 procent z rozpočtované částky na letošek 5,7 miliardy korun. O 79 milionů korun vyšší pak byly komerční výnosy. Na jednání Rady ČT to uvedl radní Vlastimil Ježek.

  Německo loni zaznamenalo největší propad prodeje piva od 90. let

Zvýšení výběru poplatků šlo mimo jiné narub upomínacích akcí a také zvýšení počtu poplatníků zhruba o 9000 z 3,55 milionu na konci minulého roku.

Komerční příjmy televize mají letos přesáhnout jednu miliardu Kč a ČT již získala 59 procent z této částky. Významnou roli hrál výběr reklamy a sponzoring během velkých sportovních akcí, jako byl biatlon, MS v hokeji a mistrovství Evropy ve fotbale.

Česká televize v letošním roce hospodaří v rozpočtu s výnosy a náklady 7,952 miliardy korun, což je o 566 milionů Kč víc než loni. V rozpočtu chce využít zhruba jednu miliardu korun z rezerv z minulých let. Pro příští rok chystá dvě verze rozpočtu podle toho, jak dopadne jednání poslanců o navrhovaném zvýšení televizního poplatku o 15 Kč na 150 korun.

ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com