Nápojářské skupině Mattoni 1873 loni meziročně vzrostly tržby o 77 procent na 15,5 miliardy korun. Pro výrobce minerálek jde o pátým rekordní rok v řadě. Růstu dosáhl díky akvizicím ve střední a jihovýchodní Evropě i vlastnímu růstu na stávajících trzích. Skupina se dříve jmenovala Karlovarské minerální vody.
Celkové hospodářské výsledky Mattoni 1873 nezveřejnila. Ukazatel EBITDA, který popisuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizací, však skupině loni stoupl o 74 procent. Na výsledcích loňského roku se podle firmy, která výrobky vyváží do téměř 20 zemí, podílela například společná koupě s PepsiCo srbského lídra na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš.
„V současnosti jsme lídrem trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě a naší strategií je dosáhnout stejné pozice i v Evropě jihovýchodní,“ uvedl generální ředitel skupiny Alessandro Pasquale. Skupina má nyní 3350 zaměstnanců.
Mattoni působí v osmi státech, v pěti z nich provozuje továrny. Například v Rakousku je druhá v segmentu přírodních minerálních vod, na Slovensku je také, značka Magnesia je tam pak neprodávanější minerální vodou.
V ČR vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka a také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew nebo brambůrky značek Lay´s.
Loni se musela po koupi české PepsiCo zbavit výrobce balených vod Toma. Koupila ji od ní konkurenční Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, cenu obchodu firmy nezveřejnily.
Mattoni v České republice usiluje o zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PET, umožnění recyklace do nových lahví, a tím zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví zavedením principů cirkulární ekonomiky.
Zdroj: https://www.e15.cz/