Spotřebitelská důvěra v USA vzrostla, přispěl k tomu vývoj kolem voleb

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v srpnu zvýšila, přispěl k tomu vývoj kolem blížících se prezidentských voleb. Vyplývá to podle agentury Reuters z předběžných výsledků průzkumu Michiganské univerzity.

Index spotřebitelské důvěry se v srpnu zvýšil na 67,8 bodu z červencových 66,4 bodu. Jeho nárůst tak byl výraznější, než očekávali analytici. Ti srpnovou hodnotu indexu v anketě agentury Reuters odhadovali v průměru na 66,9 bodu.

Současný americký prezident Joe Biden minulý měsíc vzdal boj o opětovné zvolení do funkce. Místo něj se kandidátkou Demokratické strany pro listopadové prezidentské volby stala viceprezidentka Kamala Harrisová, která se tak utká s republikánským kandidátem Donaldem Trumpem.

Podle průzkumu se následně zlepšila nálada respondentů, kteří se za označují za demokraty nebo za nezávislé voliče. Ke zhoršení nálady naopak došlo u respondentů označujících se za republikány.

Průzkum rovněž ukázal, že 41 procent spotřebitelů považuje za lepšího kandidáta pro ekonomiku Harrisovou. Trumpa v tomto ohledu preferuje pouze 38 procent spotřebitelů, píše Reuters.

ČTK

  Analýza MPSV: Lidé, kteří mění práci, mají na novém místě o 12 pct vyšší výdělek
Zobrazení : 10

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com