Čína od 1. září zavedla nová omezení vývozu zboží dvojího užití do Ruska, což signalizuje změnu přístupu Pekingu k mezinárodním sankcím. Navzdory těmto omezením je Čína klíčovým dodavatelem leteckých motorů pro ruské bezpilotní letouny, což Rusku umožňuje nahradit západní technologie ve vojenských aplikacích. Od roku 2022 Rusko dostává z Číny různé zboží dvojího užití, včetně motorů DLE30 vyráběných společností MILE NAO XIANG TECHNOLOGY CO. LTD, které byly použity k vybavení ruských bezpilotních letounů zaměřených na ukrajinskou infrastrukturu, analýza Robert Lancing Institute.
Ruské dodavatelské společnosti jako Uniservice a SMT-iLogic, na něž se vztahují sankce USA a EU, dostávaly tyto motory prostřednictvím čínských zprostředkovatelů, jako je CHIP SPACE ELECTRONICS CO. LTD a LUCHENGTECH CO. LTD. Je pozoruhodné, že ačkoli motory DLE30 nejsou v dovozní dokumentaci výslovně jmenovány, jejich specifikace odpovídají popisům, což vyvolává otázky, jakým způsobem jsou sankce obcházeny.
Zdokumentovány byly rovněž dodávky motorů DLE55, DLE60 a DLE120, které ruské firmy SNK Trade a ObltransTerminal obdržely prostřednictvím čínských zprostředkovatelů. Přetrvávání těchto dodávek naznačuje, že navzdory novým vývozním omezením zůstává role Číny v podpoře ruské vojenské infrastruktury významná.
Použití těchto motorů v bezpilotních letounech, jako jsou například drony Geran-3 a Italmas, zdůrazňuje širší geopolitické důsledky těchto dodávek. Rozhodnutí Číny zavést vývozní omezení může signalizovat snahu o vyvážení mezinárodních vztahů, ale probíhající dodavatelský řetězec naznačuje hlubší spolupráci mezi ruskými a čínskými firmami.