Nástup internetové generace mění pracovní trh

Na trh práce přichází takzvaná generace Z – mladší, průbojnější a modernější než její předchůdci mileniálové. Co nového internetová generace lidí narozených po roce 1995 firmám nabízí? Především přirozené chápání online světa a motivaci v profesním rozvoji. Jejich myšlení a společenské vize firmy ke své inovaci potřebují.

Doposud byli považováni za digitální inovátory především mileniálové – lidé narození v 80. letech a první polovině 90. let minulého století. Do aktivního věku se však nyní dostává následující generace Z. Ta se do světa moderních technologií narodila a internet je jejím přirozeným prostředím.

„Mileniálové začínali s prohlížeči, vyhledávači a sociálními sítěmi, které stále využívají jako doplněk komunitních vztahů. Generace Z je v online světě zapojena hlouběji, pro ni nejsou moderní technologie otázkou učení, je s nimi spjata odjakživa,“ upozornila Zuzana Mravík Zelenická, manažerka CSR programů společnosti Samsung.

„Dnešní dvacátníci vstřebávají neustálý tok online informací a část jejich života se odehrává na sociálních sítích, které bývají důležitým stimulem jejich vztahů,“ doplnila.

Práce musí mít smysl

Jak ukázal průzkum agentury Behavio, pro mladé lidi mezi 16 a 23 lety je u práce klíčové, aby jim dávala smysl (48 procent) a aby byla jejich koníčkem (40 procent).

Své vzdělání a rozvoj pak řadí mezi nejdůležitější hodnoty, hned vedle rodiny, přátel a partnerských vztahů. Tím, jak se dnešní dvacátníci dívají na společnost, jak se učí, získávají zkušenosti a jsou motivováni se neustále zlepšovat, se od mileniálů liší.

Oproti mileniálům, kteří si na pracovním trhu zvykli klást až přemrštěné materiální požadavky, zůstávají příslušníci generace Z skromní a chtějí na sobě pracovat. Firmy je potřebují jako pracovníky, kteří přinášejí nové vnímání online světa a chápou potřeby svých vrstevníků.

„U generace Z už neplatí, že by starší a zkušenější zaměstnanci učili ty mladé bez praxe. Současní absolventi jsou naopak těmi, kteří přinášejí nové nápady a ukazují cesty, jak oslovit mladé spotřebitele, kterým lidé dříve narození už moc nerozumí,“ připomněla Olga Hyklová, majitelka personální agentury Advantage Consulting.

  Důchody Čechů na dluh? To není jediná tikající bomba, varuje ekonomka

Zdroj: https://www.novinky.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..