Policisté pomalu zaplňují šest nových dálničních oddělení, která vznikla na konci loňského roku. Podle prezidia mají vyřešit letitý problém s nedostatkem dohledu na bývalých rychlostních silnicích a pokrýt i nově stavěné dálnice. Jde o velké počty pracovních míst – i s devíti dalšími odděleními, která jsou zatím jen na papíře, nabere policie asi sedm set lidí.
Nově musí řidiči kamionů počítat s častějšími kontrolami například na dálnici D7. Podle vedoucího dopravní policie v Ústeckém kraji Jiřího Ušáka zde sbor nabere postupně čtyřiatřicet lidí. „Jak se sem protáhla dálnice, tak se tu objevila i spousta problémů. Nové dálniční oddělení je tu od toho, aby zvýšilo bezpečnost na této dálnici,“ vysvětluje.
Podle vládního usnesení loni v první vlně vzniklo šest oddělení. Kromě Postoloprt ještě Jaroměř, která pokryje dokončované části D11 a D35, a také Frýdek-Místek, Napajedla, jihočeský Borek nebo Brodce na mladoboleslavské D10. Dalších osm oddělení je zatím jen na papíře.
Větší než ostatní má být oddělení v Říčanech, které se má starat o část D1 i pražský okruh a okolí. Celkově jde o velké počty policistů – zhruba 230 na doplnění stávajících a přes pět stovek na nově vzniklé základny.
„Jedním z důvodů zřízení těch oddělení je i neutěšená nekázeň některých řidičů na těch úsecích, kde dálniční oddělení není a kde přítomnost dopravního inspektorátu logicky nemůže pokrývat celou silniční síť toho teritoria,“ konstatuje ředitel dopravní policie Jiří Zlý.
Nedá se ovšem čekat, že rozdíly v tom, co si mohou řidiči na té či oné dálnici dovolit, zmizí ihned. Platí to třeba i na pražském konci dálnice D7 – kdo ho bude hlídat, zatím není jasné. Celé rozšíření dálniční policie má být dokončeno v roce 2025.