Nová Fabia přijde na konci léta, cena začíná na 329.900 Kč

skoda-storyboard.com

Čtvrtá generace Škody Fabia přijde na český trh na konci léta a první vozy se na silnicích objeví na podzim. Cena bude začínat na 329.900 Kč. Spolu s novým hatchbackem bude v prodeji kombi verze Tour současné generace za stejnou cenu. Novou generaci Fabie dnes Škoda představila ve světové premiéře na internetu.

Cena nové Fabie začíná o 35.000 Kč výše než srovnatelný model třetí generace, navíc má ale v základu výbavové prvky zhruba za 40.000 korun. Konkurenční Renault Clio stojí v základu 315.000 korun, Toyota Yaris 352.500 Kč. Druhý nejprodávanější vůz ve třídě malých aut, Dacia Sandero, začíná na 239.900 Kč.

Fabia je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen a díky tomu je vybavena mnoha asistenčními systémy, které dosud nabízely spíše vozy vyšších tříd. Proti předchozí generaci vyrostla o 11 cm na 4,108 mm a objem zavazadlového prostoru, který byl i doteď největší ve své třídě, se zvětšil o dalších 50 litrů na 380 litrů.

„Fabia je nedílnou součástí našeho portfolia již více než dvacet let. Ztělesňuje také ústřední hodnoty značky Škoda. Čtvrtá generace má všechny předpoklady k tomu, aby pokračovala v úspěchu předchozích modelů. Nabízí vice místa než konkurenční vozy, skvělé možnosti konektivity, nové asistenční systémy a emocionální vzhled,“ uvedl předseda představenstva Škody Thomas Schäfer. Škoda dosud prodala 4,5 milionu všech karosářských verzí fabie.

Sportovní vzhled nového vozu podtrhují ostře řezané přední světlomety a zadní světla s moderní LED technikou, která zdobí krystalické prvky. V interiéru s novým designem upoutají pozornost symetrická přístrojová deska se samostatně stojící centrální obrazovkou. Při uvedení na trh budou k dispozici výbavové stupně Ambition a Style. Později je doplní sportovní verze Monte Carlo. Čtyři benzinové motory o objemu 1,0 a 1,5 litru aktuální generace Evo koncernu Volkswagen pokrývají výkonové spektrum od 80 koní do 150 koní. V kombinaci s 50 litrovou nádrží dostupnou na přání je dojezd vozu více než 900 kilometrů v režimu WLTP.

Nová Fabia poprvé nabízí Asistovanou jízdu 2.0, která poskytuje automatickou podporu podélného a příčného vedení vozu ve spolupráci s adaptivním tempomatem, dále automatické parkování a asistenta pro manévrování. Pomocí zabudované karty eSIM je vůz vždy on-line, což umožňuje příjem internetového rádia nebo přístup k mobilním on-line službám Škoda Connect nebo k novým aplikacím infotainmentu. Díky bezdrátové technologii SmartLink lze připojit chytré telefony.

Škoda v současnosti vyrábí deset modelových řad a loni dodala zákazníkům přes milion vozů.

Autor: ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *