Policie dostala víc času i vyšetřování reklamy na Čapím hnízdě

seznamzpravy.cz/

Konferenční centrum Čapí hnízdo si od firem holdingu Agrofert přišlo za inzerci na 272 milionů korun, Agrofert si díky tomu snížil daňové odvody.

Kriminalisté dostali vedle případu podezření z dotačního podvodu také více času i na prověřování reklamní větve kauzy Čapí hnízdo.

Server iRozhlas.cz uvedl, že shromažďovat důkazy k podezření na daňové úniky měli původně do konce srpna, lhůta se jim ale protáhla do konce roku. Konferenční centrum Čapí hnízdo si od firem holdingu Agrofert přišlo za inzerci na 272 milionů korun, Agrofert si díky tomu snížil daňové odvody.

U případu padesátimilionové dotace na stavbu farmy Čapí hnízdo, v němž je z dotačního podvodu obviněn premiér Andrej Babiš (ANO) a jeho někdejší poradkyně Jana Nagyová (dříve Mayerová) v úterý dozorující státní zástupce věc vrátil policii k doplnění vyšetřování zejména o výslechy svědků. Lhůtu pro zajištění důkazů stanovil do 17. září.

Reklamu zadávanou Agrofertem farmě Čapí hnízdo policie prověřuje od prosince 2018, dosud nebyl nikdo obviněn. Podezřením na daňový únik se kriminalisté začali zabývat právě při vyšetřování možného dotačního podvodu.

Podezření poprvé zmínil v roce 2014 německý finanční úřad, který měl o platbách za údajnou reklamu německé pobočky Agrofertu u farmy Čapí hnízdo pochybnosti. Němci podle portálu Echo24.cz informace předali oficiálně českým kolegům z finanční správy. Ministerstvo financí, pod nějž finanční správa spadá, tehdy vedl Babiš.

„Na základě aktuální informace mohu uvést, že nově stanovená lhůta pro skončení prověřování je do 31. prosince 2021,“ uvedl na dotaz serveru iROZHLAS.cz mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze Aleš Cimbala.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com