Věřitelé zadlužených ČSA přijali reorganizační plán na záchranu firmy

Věřitelé zadlužených Českých aerolinií (ČSA) dnes na své schůzi přijali reorganizační plán společnosti. Rozhodnutí bude ještě potvrzovat soud, vzhledem k souhlasu všech skupin věřitelů by ovšem jeho přijetí mělo být spíše formální. Investorem v ČSA by se tak měla stát nová firma Prague City Air, kterou vlastní majitelé Smartwings Jiří Šimáně a rodina Vikových. Podle reorganizačního plánu poskytnou investoři aerolinkám vypořádací úvěr 125 milionů korun na vyplacení věřitelů. ČSA jsou od loňského března v úpadku, soud následně povolil jejich reorganizaci.

Podle zástupců mateřské společnosti Smartwings, z jejíž dílny plán pochází, je jeho přijetí věřiteli důležitým krokem k udržení letecké licence Českých aerolinií. Rozhodnutí věřitelů ještě musí potvrdit soud, což by se mělo stát v následujících dnech či týdnech. Všech pět skupin věřitelů ovšem dnes hlasovalo pro přijetí plánu.

Počítá s tím, že podíly stávajících akcionářů zcela zaniknou. Skoro 98 procent akcií ČSA nyní vlastní Smartwings, další 2,2 procenta pak má Česká pojišťovna. Hlavním investorem by se tak měla stát v lednu založená Prague City Air. Vedle vypořádacího úvěru by měla aerolinkám poskytnout také provozní úvěr 15 milionů korun. Vůči němu bude zastaven letoun Airbus A319, což je jediný stroj, který aerolinky nyní vlastní.

Hodnota nezajištěného majetku ČSA byla dříve stanovena na 253 milionů korun. Podle plánu by měly být více než z poloviny uspokojeny pohledávky dvou zajištěných věřitelů. Quiver Beta si nárokuje 55 milionů korun, Lufthansa Technik tři miliony. Ostatní věřitelé dostanou 4,6 procenta svých pohledávek. Airbus, který patří se 17,3 miliardy korun za neodebraná letadla mezi největší věřitele ČSA, by následně měl svou pohledávku stáhnout.

ČSA zasáhly dopady epidemie koronaviru, dopravce musel zrušit velké množství spojů. Kvůli ztrátám už předloni propustil kolem 300 pracovníků. Loni v únoru firma oznámila úřadu práce záměr propustit až všech 430 zaměstnanců. ČSA v této souvislosti upozornily na to, že jde o jeden z kroků v připravované reorganizaci, záměr tak nemusí znamenat propuštění všech. Kvůli krizi se zmenšila flotila letecké společnosti, provoz však dále pokračuje.

  TSLA, nebo TLSA? Neznámé akcie posilují díky omylům investorů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com