Průzkum: S nákupem dárků na otevření obchodů čekalo 42 pct Čechů

sovcominvest.ru

S nákupem dárků na znovuotevření kamenných obchodů čekalo 42 procent Čechů, až 37 procent z nich chce dárky pořídit v obchodních centrech nebo outletech, pět procent plánuje jít do samostatných prodejen. Za dárky plánují dvě třetiny lidí utratit zhruba stejně jako loni, 28 procent lidí svůj rozpočet proti loňsku snížilo. Vyplývá to z průzkumu realitně-poradenské společnosti CBRE, který má ČTK k dispozici.

U nákupu v obchodních centrech 78 procent lidí oceňuje speciální nabídky a akce prodejen. Široké spektrum obchodů na jednom místě vidí jako přednost center 64 procent zákazníků. Inspiraci u vystaveného zboží hledá v obchodních centrech zhruba polovina lidí. Naopak větší koncentrace lidí odrazuje od nákupu v centrech zhruba 70 procent lidí, třetině vadí osobní nepohodlí v souvislosti s aktuálním pravidly a obava ze šíření nákazy.

„V obchodních centrech jsou nastavená taková opatření, ať už jde o nošení roušek, dodržování bezpečných rozestupů, regulaci počtu zákazníků v obchodech či pravidelnou dezinfekci prostor, že se z pohledu dodržování protikoronavirových opatření nákupní centra řadí k nejbezpečnějším veřejným místům v ČR,“ uvedl vedoucí oddělení maloobchodního sektoru a správy obchodních center v CBRE Tomáš Míček.

Dárky už v době uzavření kamenných obchodů koupila zhruba třetina Čechů, podobný počet je pořídí na internetu. V době zákazu maloobchodního prodeje se podle průzkumu asi 40 procent lidí naučilo některé zboží kupovat ve větší míře on-line. Nejčastěji se to týkalo módy a obuvi, elektroniky, hraček a knih.

Průzkum podle vedoucí výzkumu maloobchodního sektoru v CBRE Kláry Bejblové dále ukázal, že muži ve velké míře odkládají nákup vánočních dárků. Začátkem prosince je mělo pořízené 17 procent mužů. „Obdobně nízké číslo, pouhých 13 procent, se ukázalo i u seniorů, nicméně v jejich případě sehrála hlavní roli menší ochota nakupovat on-line formou než záměr shánět dárky na poslední chvíli,“ dodala Bejblová.

  Českem se žene inflační vlna. A sílí

Průzkum se uskutečnil mezi 30. listopadem a 3. prosincem. Zúčastnilo se ho zhruba 400 zákazníků obchodních center v celé ČR.

Všechny obchody se po zhruba šestitýdenním nuceném uzavření mohly znovu otevřít ve čtvrtek. V prodejnách platí limit 15 metrů čtverečních na jednoho zákazníka. Lidé musejí nosit roušky, udržovat dvoumetrové odstupy a před vstupem do obchodů by si měli dezinfikovat ruce.

Autor: ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com