Na dálnici D1 u Mirošovic začala první dopravní omezení před letošní fází modernizace. Ve směru na Prahu se záhy po zúžení do jednoho jízdního pruhu vytvořila kolona, k níž dopoledne ještě přispěla dopravní nehoda, kterou policie vyšetřovala asi hodinu. Před polednem se situace zlepšila, doprava již je plynulá. Mírné zdržení hrozí ve směru na Brno, kde jsou u Mirošovic zúžené jízdní pruhy. V nadcházejících dvou týdnech budou omezení na D1 ještě jenom mírná, s ohledem na přípravné práce. Naplno bude oprava dálnice pokračovat od 6. března.
Mírné zdržení ale hrozí v opačném směru. I zde začaly práce, řidičům sice zůstaly k dispozici oba jízdní pruhy, jsou ale zúžené, protože dělníci budou upravovat odstavný pruh za Mirošovickou křižovatkou k mostu Šmejkalka.
Modernizace 71 kilometrů
Dálnice D1 se letos bude modernizovat až v sedmi úsecích o celkové délce 71 kilometrů. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl řekl v pátek, že nejvíce rozkopaných úseků bude od dubna do poloviny srpna. V průběhu března začnou postupně práce na místech, kde se přes zimu jezdilo bez omezení, i v posledním úseku, kde práce loni ještě neprobíhaly. Od srpna by opravy postupně měly v některých úsecích končit.
V nadcházejících dvou týdnech budou dále platit ta omezení, která již začala – zúžení v mirošovické křižovatce ve směru na Prahu a za křižovatkou ve směru na Brno. Naplno vypuknou práce v úsecích Mirošovice–Hvězdonice a také u Velkého Meziříčí 6. března. Ředitelství silnic a dálnic chce na většinu opravovaných úseků nainstalovat kamery pro úsekové měření rychlosti. Ta bývá během modernizace omezena na 80 kilometrů za hodinu.