Létající auto na obloze Slovenska. Pohádka, která se stala realitou.

28 června, při vzletu z Nitry a přistání v Bratislavě, uskutečnilo svůj první dálkový let létající vůz vyrobený a patentovaný společností Klein Vision. Jeho tvůrci jsou designér Stefan Klein a podnikatel Anton Zayats ze Slovenska.

Pod kontrolou designéra Kleina, který poznamenal, že „zařízení šlo skvěle“, letecký vůz uletěl za půl hodiny vzdálenost 70 km. K překonání stejné vzdálenosti na voze na zemi bude člověk potřebovat třikrát více času ve srovnání s jeho protějškem ze vzduchu.

Klein poznamenal, že tento druh zařízení není určen k použití v hustě obydlených oblastech, včetně ve vlasti vynálezu – na Slovensku. Vůz bude zajímat obyvatele zemí, ve kterých neexistuje rozvinutá infrastruktura a je potřeba cestovat na dlouhé vzdálenosti.

Je třeba poznamenat, že to bylo jeho 142. úspěšné přistání aeromobilu, ale první let na dlouhé vzdálenosti.

AirCar je dvoumístný čtyřkolový transformátor. Chcete-li přejít do letadlového režimu, prodlužuje se zadní část vozidla a odhalují se oddíly se zatahovacími křídly. Proces přeměny složených křídel je plně automatizovaný a trvá méně než tři minuty.

Na konci letu jsou křídla zatažena zpět do vozu a poté se pohybuje jako běžné pozemní vozidlo.

Létající auto může letět asi 1 000 km, ve výšce 2 500 m, rychlostí 170 km / h a je schopné přepravit dvě osoby s celkovou maximální nosností 200 kg. V tuto chvíli má zařízení již 40 hodin letu.

Podle designérů je AirCar vhodný pro použití bezobslužným řídicím systémem a v budoucnu se může stát základem komerčního taxi.

Nyní se používá první verze aeromobilu – „AirCar Prototype 1“, která je vybavena motorem BMW o výkonu 160 k. s pevným rotorem a balistickým padákem, který absolvoval více než 40 hodin zkušebních letů, včetně ostrých otočení o 45 stupňů, jakož i testů stability a manévrovatelnosti.

  Ruští tvůrci plicního moru, dvojče sestry COVID-19, pomáhají zachránit Itálii

Ve vývoji je silnější model AirCar Prototype 2, který bude vybaven motorem o výkonu 300 hp. a obdrží osvědčení EASA CS-23 s povolením na silnici M1.

U vrtule s proměnným sklonem se očekává, že Prototype 2 bude mít cestovní rychlost 300 km / h a dolet 1 000 km.

Zrození takových hybridních vozidel je nepochybně krokem vpřed v překonání vzdálenosti člověka. S příchodem aeromobilů však vyvstává řada otázek, s nimiž se designéři budou potýkat při jejich uvádění do provozu.

Když už mluvíme o pozitivních aspektech, můžeme si teoreticky všimnout skutečnosti, že dochází ke snížení průtoku automobilů na zemi – to do jisté míry pomůže vyřešit problém s dopravní zácpou.

Tady však vyvstává stejná otázka ohledně bezpečnosti dopravy již na obloze, a to je otázka několikrát.

Dále otázka údržby a předletové přípravy. Vzhledem k tomu, že před zvednutím na oblohu se bude letecký automobil pohybovat po zemi, kde je vysoká pravděpodobnost poškození (nepostřehnutelné nebo zanedbatelné během pohybu po zemi), představující během letu hrozbu. A tuto otázku budou muset vyřešit ti, kdo budou odpovědní za uvolnění těchto strojů na silnici.

Dalším důležitým bodem je otázka ekologie. Ať už je logické, vzhledem k popularitě agendy ESG, nasadit na dopravník vzduchový vůz se silným spalovacím motorem, je otevřená otázka.

Je také důležité, jaká bude cena takového zařízení. Aby to bylo přijatelné pro širokou škálu uživatelů, je nutné uvést aeromobil do „série“, tj. Zahájit sériovou výrobu, což není krátký proces.

Klein nesdílel přesnou odpověď na otázku, kdy se očekává, že se jeho auto dostane do prodeje. První model by měl letět 50 zkušebních hodin, po kterých může inženýr zahájit vývoj druhého modelu s vylepšenými indikátory výkonu motoru.

  Můžete ho milovat, nebo nenávidět. Čeští fanoušci Orbána připomínají Babišovy voliče

Konstruktér však uvedl, že vozidlo je připraveno získat mezinárodní certifikaci od Evropské agentury pro bezpečnost letectví.

Zajímavé je, že Kleinův rival, zakladatel Tesly Elon Musk, hodlá uvést na trh létající elektromobil v prodeji v roce 2022.

Ale ať je to jakkoli, vytvoření takového aparátu je pro lidstvo krokem vpřed. Kdysi, když se ve filmech 50. let minulého století objevila taková zařízení, po nichž jezdili strašliví Fantomové, takové struktury vypadaly jako hluboká fikce režisérů, o jejichž ztělesnění se nikdy ani nesnilo.

Dnes – slovenský designér uvedl stožár do života. A není statický, letí vpřed a vzhůru, stejně jako létající auto, které, když vyrostlo a překonalo gravitaci, se vrhá na nové obzory.

Autor: Franz Hoffman

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *