Češi nakupují letenky více než loni, průměrně také za více peněz

Češi nakupují letenky více než loni, zároveň za letenku zaplatí průměrně více peněz než v minulých letech. Podle oslovených prodejců meziroční nárůst prodaných letenek za první pololetí činí 15 a 35 procent, u většiny z nich však poptávka zatím přesto nedosáhla na předcovidový rok 2019. Nejžádanějšími destinacemi jsou Londýn, Paříž či New York, zvýšil se také zájem o asijské destinace. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci letenek.

Podle ředitele portálu Letuška.cz Josefa Trejbala je vyšší zájem o letenky než loni zhruba o 15 procent. Podle něho se také změnilo chování zákazníků. „V tomto roce nekulminoval prodej na léto v květnu, ale letenky na léto se prodávaly už od ledna. Ani teď prodej neustává, mísí se s prodejem letenek na podzim a zimu,“ dodal s tím, že průměrná doba mezi koupí letenky a odletem je dva měsíce.

Stejný trend v nakupování letenek s větším předstihem pozoruje také společnost Student Agency Travel. Podle manažerky letenek Lenky Kašické si před covidem lidé kupovali letenky několik měsíců před odjezdem. „Během covidu se to zcela změnilo na týden až dva, maximálně měsíc před odjezdem. Cestující se však nyní zase vracejí ke zvyku kupovat letenky s předstihem,“ uvedla. U Student Agency Travel byl zájem o letenky asi o 35 procent vyšší než v loňském prvním pololetí. Podle Kašické však poptávka po letenkách zatím přesto nedosáhla úrovně roku 2019. „Zájem o letenky je na úrovni zhruba 75 až 80 procent ve srovnání s rokem 2019,“ uvedla.

Podle prodejců český cestující utratí za letenku také průměrně více než v minulých letech. Průměrná cena letenky u Student Agency Travel je v letošním roce 11.500 Kč, zatímco v roce 2019 to bylo 9500 Kč. Společnost kiwi.com uvedla, že jejich zákazníci letos zaplatí na krátkých letech v průměru o 25 procent více než loni, na letech středních a dlouhých činil růst méně než 20 procent.

  Na zimní pneu už přezulo 69 % řidičů, loni o pět bodů méně

Mezi destinacemi, o které u Čechů roste zájem, jsou podle prodejců především místa v Asii. Mluvčí kiwi.com Daniela Chovancová uvedla, že právě asijské destinace zažily největší meziroční nárůst zájmu, a to až o 70 procent. Kašická mezi nejžádanějšími místy zmínila například Bangkok, Tokio či Dubaj. Zájem o letenky do Bangkoku byl letos podle mluvčí serveru Pelikan.sk Kataríny Šuchterové asi dvakrát vyšší než v loňském prvním pololetí.

Větší zájem pozorují prodejci také o lety do Tchaj-wanu, což souvisí se startem nové přímé letecké linky mezi Prahou a Tchaj-pejí v příštím týdnu. Student Agency Travel prodává letenky již několik měsíců a zájem o tuto destinaci je podle společnosti vyšší než v roce 2019. Na serveru kiwi.com se meziročně vyhledávání letů z Česka do Tchaj-wanu zdvojnásobilo.

Z Letiště Praha se během letního letového řádu, který bude platit do konce října, létá do 152 destinací přímou linkou. Letiště Praha letos cílí na odbavení 13,5 milionu cestujících, řekl nedávno ředitel Jiří Pos. V minulém roce letiště odbavilo 10,7 milionu cestujících, což však bylo stále pod úrovní čísel z roku 2019. Tehdy pražské letiště odbavilo 17,8 milionu pasažérů. S návratem k těmto číslům letiště počítá v roce 2026.

ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com