Nejsou čipy, není práce. Automobilky chtějí, ať vláda pošle peníze

seznamzpravy.cz

Ve hře je návrat programu Antivirus. Tentokrát ale jenom pro automobilový průmysl. Zda se vrátí, bude jasné příští pondělí po mimořádném jednání tripartity.

Do Česka zamířil nejmocnější muž koncernu Volkswagen Herbert Diess. Ještě než proběhne oficiální setkání se zástupci vlády a podpis memoranda, sešlo se s vládou vedení Škody Auto. Téma bylo jasné – nedostatek čipů a odstávky výroby. Podnik totiž ve čtvrtek připustil, že by kvůli nedostatku čipů mohl výrobu i zcela zastavit – a to v nejhorším případě až do konce roku.

„S vedením Škodovky jsme se potkali s panem premiérem. Nebylo to jen ve smyslu Škody Auto, byli tam i dodavatelé a subdodavatelé. Řešili jsme nejenom příčiny problému, ale i dopady a dohodli jsme se, že v pondělí uděláme mimořádnou tripartitu, kde přijdeme s řešením problému. Variant je víc, ale jeden z požadavků je zaktivovat Antivirus. Kurzarbeit není odsouhlasený Evropskou unií, tak je řešením právě program Antivirus,“ řekl pro SZ Byznys vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu a dopravy Karel Havlíček s tím, že toto je návrh automobilového průmyslu a vláda teď bude počítat a případně ho zaktivuje.

Návrat programu Antivirus je podle zástupců automobilového průmyslu jediná cesta. A to nejpozději v řádu dnů či týdnů.

„Jiné řešení v tuto chvíli de facto ani neexistuje. Alespoň na národní úrovni,“ říká Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu, s tím, že je to jedinečná šance, jak výpadek vykrýt.

„Po volbách je ta situace složitá, ještě před volbami jsem ale vnímal, že tomu ta konstelace byla nakloněna,“ dodává Petzl s tím, že návrat Antiviru by nemusel být ani otázkou pro Sněmovnu, ale rozhodnout může sama vláda.

Škoda Auto zatím situaci nekomentuje. Dnes ale vydá tiskovou zprávu. Podle vedoucího komunikace Tomáše Kotery také dnes nejvyšší šéf Volkswagenu nepojede přímo do Mladé Boleslavi, ale setkání proběhnou pouze na vládní půdě.

„Ve 12:15 proběhne setkání, kde budou přítomni zástupci Škody Auto, vlády, ministerstev, ale i Správy železnic, Ředitelství silnic a dálnic a dalších. Hlavní je podpis memoranda o spolupráci v rozvoji elektromobility. Dohoda o vybudování 3 000 dobíjecích bodů. Tedy lokality a časový harmonogram,“ říká Havlíček s tím, že o tolik spekulované gigafactory se jednat nebude.

„To bude úplně separé. Volkswagen očekává, že o tom bude rozhodovat později, než původně zamýšlel. Teď odhaduje, že asi v polovině příštího roku. Tady si jenom řekneme, že máme zájem,“ dodává Havlíček.

Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com