Na zimní pneu už přezulo 69 % řidičů, loni o pět bodů méně

Na zimní pneumatiky má na začátku listopadu přezuto již 69 procent řidičů, což je o pět procentních bodů více než ve stejnou dobu loni. Z toho 54 procent řidičů přezulo na zimní pneumatiky v pneuservisech, což je stejně jako loni, naopak 39 procent řidičů zvládlo výměnu svépomocí. Vyplývá to z pravidelného průzkumu webu Pneumatiky.cz.

„Zdá se, že řidiče od včasného přezouvání neodradil lockdown ani zdražení pneumatik, což je pro bezpečnost na silnicích jednoznačně pozitivní zpráva,“ uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier. Dobrá zpráva je podle něj i to, že řidiči nadále preferují osvědčené značky pneumatik. V čele nejprodávanějších značek jsou Barum, Nokian, Michelin a Continental.

Podle průzkumů české značky Barum řidiči přezouvání na zimní pneumatiky nepodceňují a více než 70 procent z nich vymění pláště s dostatečným předstihem a bez ohledu na počasí.

Rekordní meziroční zdražení o 13 procent způsobené výpadky výroby a oslabením koruny podle Schwangmaiera na české řidiče dopadlo v té nejhorší možné době. V průzkumu totiž 36 procent z nich přiznává, že jim v důsledku koronaviru klesly příjmy. Každý desátý řidič měl navíc letos problém najít vhodné pneumatiky. Třetina řidičů navíc zaznamenala zdražení rozměru, který obouvají na své auto.

Výrazně letos vzrostl zájem o celoroční pneumatiky. Ty v září a říjnu tvořily téměř sedm procent objednávek, což je o dva procentní body více než v předchozích letech. „Počet prodaných celoročních pneumatik každý rok stabilně roste, až do letošního roku však byl růst velmi pozvolný. Český trh v tomto směru do jisté míry kopíruje ten polský, kde je letos o celoroční pneumatiky ještě větší zájem než u nás,“ dodal Schwangmaier. Řidiči se o celoroční pneumatiky zajímají kvůli pohodlí, kdy nemusí dvakrát ročně přezouvat (33 procent), úspoře nákladů za druhou sadu pneumatik (27 procent) a také kvůli mírnějším zimám v posledních letech (22 procent).

  Stát loni vybral na daních 1,39 bilionu korun, meziročně o 17 % víc

Používání zimních pneumatik je v České republice povinné v období od 1. listopadu do 31. března, pokud vozidlo jede po souvislé vrstvě sněhu, ledu nebo námraze, nebo pokud to nařizuje zvláštní dopravní značka. Tento legislativní požadavek má podle výrobce Bridgestone své opodstatnění, protože zimní pneumatiky získávají nad letními navrch již při poklesu teplot pod sedm stupňů. Jejich speciální směs si zachovává měkkost a pružnost i za chladného počasí.

Autor: ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com